Foto van de dag
september 2010

3491

30 september 2010

NMBS Historisch 2010/39
Brussel Nationaal had in 1991 slechts 2 sporen die ook nog eens eindigden in het station. Tegenwoordig zijn er 4 sporen en deze zullen ook in de toekomst doorgaand zijn. Hier is de blauwe 596 uit Brussel Noord binnen gereden. Na een tijdje gaat de AM weer terug naar Brussel Noord.

3490

29 september 2010

NMBS Desiro ML 08503 geproduceerd door Veolia Transport Rail stond op 21 september tentoongesteld op Innotrans te Berlijn

3489

28 september 2010

BW Ösnabruck  19/09/2010

3488

27 september 2010

CRB PB20 met trein Z41531 Sluiskil Dow - Ludwigshafen op doortocht te Boortmeerbeek.

3487

26 september 2010

Groene PB02 van Crossrail Benelux op doortocht in Hever met een containertrein Brindisi - Muizen.

3486

25 september 2010

PB03 te Eschweiler op  22-09-2010   http://www.flickr.com/photos/kevin_l59/

3485

24 september 2010

Zacatecas (Mexico) 21/07/2010

3484

23 september 2010

2372 te Leuven, 19/09/2010

3483

22 september 2010

NMBS Historisch 2010/38
De 1805 komt nog met 3000 volt gelijkstroom op de bovenleiding binnen in Aken Hbf. In Aken Hbf zijn de sporen 6 tot en met 9 omschakelbaar tussen 3000 volt gelijkstroom en 15.000 volt wisselstroom met 16 2/3 herz. De 1805 heeft een Eurocity vanuit Parijs aan de haak. De eindbestemming van deze trein zal Keulen zijn.

3482

21 september 2010

3481

20 september 2010

 

3480

19 september 2010

 

3479

18 september 2010

Op vrijdag 17 september 2010 werd het koninklijk rijtuig nr 1 van Leopold 3 overgebracht van het spoorwegmuseum van Utrecht naar Schaarbeek door Captrain 6606. 

3478

17 september 2010

Nu het zomerseizoen bijna voorbij is, komen bij het SCM de spoorwerken stilaan op gang. Daarbij wordt oa. ES202 gebruikt. De foto's zijn gemaakt tijdens de spoorwerken op 11/09/2010 te Maldegem.

3477

16 september 2010

Dampflokfest Meiningen, 04+05/09/2010

3476

15 september 2010

NMBS Historisch 2010/37
In deze NMBS Historisch is weer een foto te zien uit 1991 toen de Ardennen express nog reed en er in Luik een frontwissel plaats moest vinden om de trein via Maastricht naar Haarlem te kunnen slepen. De 2747 staat al voor de NS ICM rijtuigen. Op het spoor ernaast staat de 5542 met de IR naar Luxemburg en daar weer naast staat de 1805 voor haar zondagse rust in het oude Luik Guillemins.

3475

14 september 2010

 

3474

13 september 2010

 

3473

12 september 2010

Fyra stel overgebracht van Roosendaal naar Doornik met loc 7776 + 7773 te Heide, 11/09/2010

3472

11 september 2010

Fyra stel overgebracht van Roosendaal naar Doornik met loc 7776 + 7773 te Kortrijk, 11/09/2010

3471

10 september 2010

Spoorwerken aan lijn Mechelen-Zaventem , aanleg via de E 19 middenberm , 6-sep-2010,Zemst-Peutie
Werken spoorlijn Mechelen-Zaventem te Mechelen

3470

9 september 2010

De 106 ex 7387 op 3-1-2009 te Antwerpen Noord (foto onder) nu in Rotterdam (foto boven)  met andere opschriften en kleuren 4-09-2010

3469

8 september 2010

NMBS Historisch 2010/36
In 1993 waren een aantal AM80's op proef voorzien van pantografen van het Engelse merk Brecknell-Willis in plaats van die van het Franse merk Faiveley. De 408 was één van die treinstellen en die vertrekt hier uit Brussel Zuid.

3468

7 september 2010

De 50 0073-2 (50 3666) staat met een goederentrein in Eerbeek Tijdens terug naar toen 2010 op zondag 5-9-2010.

3467

6 september 2010

V203 van Rurtalbahn rijdt met een ledige loodertstrein 48510 voor rekening van Trainsport AG, hier tijdens zijn doortocht te Lier.

3466

5 september 2010

 

3465

4 september 2010

Loc 1809 te Kortrijk, 3 september 2010

3464

3 september 2010

Loc 1809 te Kortrijk, 3 september 2010

3463

2 september 2010

HLR7801 en 7802 rijden als 52286 op lijn 211C in de Waaslandhaven (01-09-2010).
http://www.bfoto.be

3462

1 september 2010

NMBS Historisch 2010/35
In deze NMBS Historisch staan ik weer even stil bij de tijd dat de ertstreinen van Antwerpen naar Luxemburg tussen Ronet en Athus gesleept werden door de reeksen 52 en 53. Hier komt de 5318 achter de 5202 (al met de vlottende cabine) voor zo'n ertstrein door station Namen, dat toen nog niet overdekt was in 1990. De locs hebben nog een zware klim voor de boeg richting het Groothertogdom.