Foto van de dag
september 2010
349130 september 2010 |
NMBS Historisch
2010/39 Brussel Nationaal had in 1991 slechts 2 sporen die ook nog eens eindigden in het station. Tegenwoordig zijn er 4 sporen en deze zullen ook in de toekomst doorgaand zijn. Hier is de blauwe 596 uit Brussel Noord binnen gereden. Na een tijdje gaat de AM weer terug naar Brussel Noord. |
||||||
349029 september 2010 |
NMBS Desiro ML 08503 geproduceerd door Veolia Transport Rail stond op 21 september tentoongesteld op Innotrans te Berlijn | ||||||
348928 september 2010 |
BW Ösnabruck 19/09/2010 | ||||||
348827 september 2010 |
CRB PB20 met trein Z41531 Sluiskil Dow - Ludwigshafen op doortocht te Boortmeerbeek. | ||||||
348726 september 2010 |
Groene PB02 van Crossrail Benelux op doortocht in Hever met een containertrein Brindisi - Muizen. | ||||||
348625 september 2010 |
PB03 te Eschweiler op 22-09-2010 http://www.flickr.com/photos/kevin_l59/ | ||||||
348524 september 2010 |
Zacatecas (Mexico) 21/07/2010 | ||||||
348423 september 2010 |
2372 te Leuven, 19/09/2010 | ||||||
348322 september 2010 |
NMBS Historisch
2010/38 De 1805 komt nog met 3000 volt gelijkstroom op de bovenleiding binnen in Aken Hbf. In Aken Hbf zijn de sporen 6 tot en met 9 omschakelbaar tussen 3000 volt gelijkstroom en 15.000 volt wisselstroom met 16 2/3 herz. De 1805 heeft een Eurocity vanuit Parijs aan de haak. De eindbestemming van deze trein zal Keulen zijn. |
||||||
348221 september 2010 |
|||||||
348120 september 2010 |
|||||||
348019 september 2010 |
|||||||
347918 september 2010 |
Op vrijdag 17 september 2010 werd het koninklijk rijtuig nr 1 van Leopold 3 overgebracht van het spoorwegmuseum van Utrecht naar Schaarbeek door Captrain 6606. | ||||||
347817 september 2010 |
Nu het zomerseizoen bijna voorbij is, komen bij het SCM de spoorwerken stilaan op gang. Daarbij wordt oa. ES202 gebruikt. De foto's zijn gemaakt tijdens de spoorwerken op 11/09/2010 te Maldegem. | ||||||
347716 september 2010 |
Dampflokfest Meiningen, 04+05/09/2010 | ||||||
347615 september 2010 |
NMBS Historisch
2010/37 In deze NMBS Historisch is weer een foto te zien uit 1991 toen de Ardennen express nog reed en er in Luik een frontwissel plaats moest vinden om de trein via Maastricht naar Haarlem te kunnen slepen. De 2747 staat al voor de NS ICM rijtuigen. Op het spoor ernaast staat de 5542 met de IR naar Luxemburg en daar weer naast staat de 1805 voor haar zondagse rust in het oude Luik Guillemins. |
||||||
347514 september 2010 |
|||||||
347413 september 2010 |
|||||||
347312 september 2010 |
Fyra stel overgebracht van Roosendaal naar Doornik met loc 7776 + 7773 te Heide, 11/09/2010 | ||||||
347211 september 2010 |
Fyra stel overgebracht van Roosendaal naar Doornik met loc 7776 + 7773 te Kortrijk, 11/09/2010 | ||||||
347110 september 2010 |
Spoorwerken aan lijn
Mechelen-Zaventem ,
aanleg via de E 19
middenberm ,
6-sep-2010,Zemst-Peutie Werken spoorlijn Mechelen-Zaventem te Mechelen |
||||||
34709 september 2010 |
De 106 ex 7387 op 3-1-2009 te Antwerpen Noord (foto onder) nu in Rotterdam (foto boven) met andere opschriften en kleuren 4-09-2010 | ||||||
34698 september 2010 |
NMBS Historisch
2010/36 In 1993 waren een aantal AM80's op proef voorzien van pantografen van het Engelse merk Brecknell-Willis in plaats van die van het Franse merk Faiveley. De 408 was één van die treinstellen en die vertrekt hier uit Brussel Zuid. |
||||||
34687 september 2010 |
De 50 0073-2 (50 3666) staat met een goederentrein in Eerbeek Tijdens terug naar toen 2010 op zondag 5-9-2010. | ||||||
34676 september 2010 |
V203 van Rurtalbahn rijdt met een ledige loodertstrein 48510 voor rekening van Trainsport AG, hier tijdens zijn doortocht te Lier. | ||||||
34665 september 2010 |
|||||||
34654 september 2010 |
Loc 1809 te Kortrijk, 3 september 2010 | ||||||
34643 september 2010 |
Loc 1809 te Kortrijk, 3 september 2010 | ||||||
34632 september 2010 |
HLR7801 en 7802
rijden als 52286 op
lijn 211C in de
Waaslandhaven
(01-09-2010). http://www.bfoto.be |
||||||
34621 september 2010 |
NMBS Historisch
2010/35 In deze NMBS Historisch staan ik weer even stil bij de tijd dat de ertstreinen van Antwerpen naar Luxemburg tussen Ronet en Athus gesleept werden door de reeksen 52 en 53. Hier komt de 5318 achter de 5202 (al met de vlottende cabine) voor zo'n ertstrein door station Namen, dat toen nog niet overdekt was in 1990. De locs hebben nog een zware klim voor de boeg richting het Groothertogdom. |