Foto van de dag
juli 2008

2704

31 juli 2008

Loc 1189 en 1187 te Brussel-Zuid 29/07/2007

2703

30 juli 2008

NMBS Historisch 31/2008
In het zonnige Mons kwam ik de 2619 en de 2376 tegen die gezamenlijk een containertrein trokken. Het historische aspect van deze foto is gelegen in het feit dat de 2376 nu niet meer in de gele livrei rond rijdt en dat het gele vlak achter het nummer op de front van de 2619 tegenwoordig niet meer wordt toegepast op de reeks 26.

2702

29 juli 2008

5303,5311,5301,5201 te Schaarbeek, 24 juli 2008

2701

28 juli 2008

Op 3 juli reed Traxx 2802 zijn laatste dag test tussen Brussel Noord/Zuid.
Na een laatste keer door de verbinding te zijn gereden, vervolgde hij zijn weg terug naar Antwerpen.
De grijze kleur van de loc is ideaal als schutkleur in deze grijze omgeving van Brussel Noord.

2700

27 juli 2008

Wereldrecord-loc Taurus 1216 025 in Wels-Hbf, 24 juli 2008

2699

26 juli 2008

Bellem, 24 juli 2008

2698

25 juli 2008

 

Break 319 met Hugo Claus-trein te Gent Sint-Pieters, 22 juli 2008

2697

24 juli 2008

Loc 7851 aan de fabriek van Prayon Rupel en aansluiting  te Ruisbroek-Puurs (lijn 52) met bedieningstrein voor Prayon Rupel en Mouterij Albert, 23 juli 2008

2696

23 juli 2008

NMBS Historisch 30/2008
De 2249 en de 2614 slepen samen een ketelwagentrein door station Halle over de grote overweg met de hoge seinpost (achter de 2249). De 2249 beschikte over het derde frontlicht en mocht daarmee officieel in Nederland rijden. Een aantal locs uit de reeks 22 hadden deze voorziening. Deze zonnige foto kan helaas niet meer gemaakt worden. De infrastructuur in Halle is sinds deze foto enigszins gewijzigd, zoals we weten.

2695

22 juli 2008

Loc 7750 met torpedowagens in Monsin

2694

21 juli 2008

 

Op zaterdag 28 en zondag 29 juni, werd er aan het spoor gewerkt te Wildert (Essen). Beide sporen werden verder uit elkaar gelegd om de snelheid te kunnen verhogen naar 160 km/h. Op zaterdag werd het spoor (B) richting Antwerpen aangepakt. Zondag was het spoor (A) richting Essen aan de beurt. Het spoor voor het perron werd op de juiste hoogte gelegd. Zodat de reizigers gemakkelijker in en uit de trein kunnen stappen.

 Eerst werd met behulp van de railstopmachine (Plasser & Theurer type Unimat 08) de sporen in de juiste positie en op de juiste hoogte gelegd. Wanneer de sporen goed liggen en alle fouten weggewerkt zijn, reed de railstopmachine terug richting Lier. Vervolgens kwam er een ballasttrein uit Essen, die de sporen terug in de ballast legde.

De railstopmachine (Plasser & Theurer type Unimat 08) had zijn werk beëindigd, waardoor deze terug richting Lier reed. In Kalmthout moest men wachten op enkele treinen die vanuit Essen waren vertrokken. Kalmthout 28 juni 2008.

Ballasttrein getrokken door de 6317, aan de overweg te Wildert.
De foto werd genomen op 28 juni 2008

 

 

Thalys 4321 rijdt op het tegenspoor richting Amsterdam. Deze foto werd genomen op 29 juni 2008.

 

 

Unimat 08 van fabrikant Plasser & Theurer kan sporen en wissels verschuiven, verhogen en onderstoppen.De foto werd genomen op 29 juni 2008.

Meer foto’s van deze werken zijn te vinden http://www.lijn-12.be/album-08-06-28.php

 
 
 

2693

20 juli 2008

7864 te Antwerpen-Schijnpoort, 25/04/2008
Fotoreportage

2692

19 juli 2008

5533 + 5532 + 5526 + 5528 + 5508 + 5539 te Montzen, 06/04/2008 (meer foto's) 5503 te Warsage, 17/06/2008 (meer foto's)

2691

18 juli 2008

Loc 23 076 van de VSM te Ellecom en is onderweg naar de ZLSM in Limburg, 11 juli 2008

Fotoreportage Stoomdagen ZLSM + Stoomtreffen Bebra (Duitsland)

2690

17 juli 2008

Oudje 2510 met een sleep M4m-rijtuigen (P 7514 Tournai-Schaarbeek) te LOT op 14-07-08.

2689

16 juli 2008

NMBS Historisch 29/2008
De reeks 18 in de internationale treindienst. Daar waren deze locomotieven voor gemaakt en dat leverde deze fraaie plaat op met de 1802 voor een Eurocity Parijs Noord – Dortmund bij passage van het kleine station van Trooz tussen Luik en Verviers. De reeks 18 verzorgde de tractie tussen Parijs Noord en Aken. In Aken nam een loc uit de serie 110 de trein over. Fijn is eveneens dat de geheel trein uit SNCF Corail rijtuigen is gevormd.

2688

15 juli 2008

ERS 6604 met trein  Z47661 Zeebrugge-Roosendaal te Oostkamp (foto's Kurt Vankeirsbilck) en Deurne (lijn 27A) (foto John Liekens) , 14 juli 2008    Film van Kurt met de doortocht 

2687

14 juli 2008

5528 naast 6331 te Antwerpen-Noord, 13 juli 2008

2686

13 juli 2008

1501 en 1503 met 3 I6-rijtuigen te Salm (lijn 42) op 10 juli 2008 
www.simpy.be

2685

12 juli 2008

294 782-8 met staaltrein en Mak 544 met torpedotrein te Duisburg-Bissingsheim op 5 juli 2008
Meer foto's kan je bekijken op de nieuwe website van Tim Van Rooy: http://www.eisenbahnfoto.eu

2684

11 juli 2008

2683

10 juli 2008

185 581-6 te Stolberg, 28 juni 2008

2682

9 juli 2008

Nieuwe fotoreportage Cheb (Tjechië) 8 mei 2008

2681

8 juli 2008

NMBS Historisch 28/2008
De locs uit de reeksen 52, 53 en 54 kregen nieuwe zogenaamde vlottende cabines aangemeten. De nieuwe cabines waren comfortabeler en stiller voor de bestuurders. In deze NMBS Historisch heeft de 5206 nog de oorspronkelijke cabine en komt als losse loc door Namen gereden, terwijl de 5213 die rechts staat voor een trein naar Dinant al de nieuwe vlottende cabine heeft.

2680

7 juli 2008

2801 te Ekeren, testritten van 18/06/2008
Meer foto's van Pascal Martens bij reeks 28

2679

6 juli 2008

"Scheldeland in Stoom" 6 juli 2008.
Parallelopstelling Tubize 2069 + Tubize 2002 + Cockerill te Baasrode-Noord, 6 juli 2008
 fotoreportage

2678

5 juli 2008

"Scheldeland in Stoom" 5 juli 2008.
Aankomst 201.010 in het industriepark van Dendermonde + fotoreportage

2677

4 juli 2008

G2000BB reed op 3 juli 2008 van Antwerpen naar Charleroi met een zeer  mooie mineralentrein.
Hij nam 2601 en 2603 mee op sleep.  Met iets meer  dan anderhalf uur vertraging reed de trein om 11h langs Duffel. 
Mattias Catry   www.bfoto.be

2676

3 juli 2008

NMBS Historisch 27/2008
Deze NMBS Historisch geeft bepaald geen zonnig plaatje, integendeel, maar als je een van de twee reeks 20-en in het geel ontmoet dan moet je de ontspanner van de camera drukken. Dat deed ik dan ook op deze druilerige dag in Luxemburg. De 2024 gaat naar haar trein toe. En zoals we allemaal weten zijn er al lang geen gele locs van de reeks 20 meer, maar als je goed kijkt zie je nog meer historische aspecten op deze foto. De AM 80 is niet meer 2-delig en in het rood, maar ook het oranje I6 rijtuig achter de 2024 rijdt ook al niet meer in deze livrei.

2675

2 juli 2008

Elektrische Locomotieven 2007 en 2017 met een gemengde goederentrein van Gremberg (D) naar Antwerpen-Noord. (Schulen 03.05.2008).

2674

1 juli 2008

Elektrische locomotief 2022 met een set Railion-wagens gevuld met suiker, is onderweg van Aachen-West naar Antwerpen-Noord. (Schulen 03.05.2008).