Viering van 150 jaar spoor in België in Gent, het laatste weekend van september, waarbij de 29.013 en 12.004 gingen overnachten in Merelbeke.

Merelbeke WDT, 28 september 1985

FKR1.jpg (89948 bytes) FKR3.jpg (103877 bytes) FKR2.jpg (85789 bytes)

29.013 + 12.004 te Gent-Sint-Pieters, 29 september 1985

FGSP1.jpg (102021 bytes) FGSP3.jpg (101436 bytes) FGSP2.jpg (83555 bytes)
FGSP4.jpg (95537 bytes) Moscou.jpg (102674 bytes)  

De "Denderpijl" reed opnieuw van Aat naar Denderleeuw en Aalst, zoals de laatste officiële reizigerstrein met stroomtractie van de NMBS in 1966 tussen Aat en Denderleeuw. Aat, 20 december 1986

Aat1.jpg (96082 bytes) Aat2.jpg (95379 bytes)

Op 13 oktober 1993 werd de 150ste verjaardag  gevierd van de lijn Luik - Aken - Keulen.
Voor dit feest reed de 29 013 tussen Luik en Verviers.

29.013o.jpg (46143 bytes) 29.013n.jpg (46362 bytes)
29.013q.jpg (41838 bytes) 29.013p.jpg (35782 bytes)
Liège-Guillemins Verviers-Central

Waremme, Patrick Tassigon zoekt naar de datum van zijn opname. Kan iemand hem helpen?

29.013ra.jpg (97886 bytes) 29.013sa.jpg (100579 bytes) 29.013za.jpg (105100 bytes)
29.013y.jpg (114434 bytes) 29.013t.jpg (84249 bytes) 29.013u.jpg (85129 bytes)
29.013z.jpg (85957 bytes) 29.013w.jpg (92862 bytes) 29.013x.jpg (92803 bytes)

Op 14 juli 1996 wordt voor het eerst een internationaal stoomtreffen georganiseerd te Trois-Ponts.
In Luik worden vier "aanvoer"treinen samengesteld tot één, met het dubbelspan 26.101+29.013 als trekpaarden.
In een "draadloos" Trois-Ponts wordt de ontmoeting vervolledigd met de 5519 CFL en 38 1182 DR.
Loc 38 1182 kwam via de Vennbahn, hierbij vergezeld van de 5922 Vennbahn.
Dit treffen was een gigantisch succes, in niets te vergelijken met de tweede editie enkele jaren later.
Foto's : Dirk Dewettinck, collectie Rik Gorleer
29.013cc.jpg (109539 bytes) 29.013bb.jpg (86488 bytes) 29.013aa.jpg (116212 bytes)

Varia

29.013l.jpg (94822 bytes) Op 20 augustus 1995 was de 29.013 nog steeds rijvaardig. 
Op deze dag werd de stoomloc samen met een stam K- rijtuigen ingezet voor een extra trein tussen het Antwerpse Centraal station en Bokrijk. 
De combinatie van de cilinderslagen en de karakteristieke fluit van de locomotief echoën door de stad heen.
Dinant.jpg (107680 bytes) Dinant, 9 juni 1979 : Speciale rit ingelegd door BVS, toen de NMBS schoorvoetend moest toegeven dat stoomritten INDERDAAD op veel belangstelling konden rekenen.
Bovigny.jpg (106083 bytes)
Bovigny, 21 oktober 1989: eerste goederenstoomrit, ingelegd door GTF.
Anecdote hierbij: De deelnemers aan de rit volgden de trein per fotobus. Het brugje aan het station van Bovigny was één van de fotoplaatsen. We zouden er de 29.013 opwachten bij de doortocht vanuit de bocht. Toen we daar aankwamen stonden reeds twee dames in bleke outfit boven het spoor waar de trein zou passeren. Ze waren nogal koppig en wilden van geen wijken weten. Daarom namen de fotografen alle beschikbare plaats naast en achter hen in, zodat ze nauwelijks konden bewegen. Toen werd het commando gegeven naar de ploeg van de stomer om met "panache" voorbij te denderen.
Ik hoef er niet bij te vertellen hoe onze twee dames gevaren hebben, toen ze - volledig klem gezet - geen enkele richting uit konden in de zwarte rook van de 29.
Ik krijg nog de krampen van het lachen.  Rik Gorleer
29.013s.jpg (55287 bytes) 29.013m.jpg (58177 bytes) 29013 met rheingold Namur juni 1977.jpg (31476 bytes)
Wichelen, 22 september 1995
testrit Leuven - Gent - Leuven
24 september 1995 
Mariembourg
Rheingold te Namen
juni 1977
bokrijkexpress brussel noord mei 1978.jpg (45424 bytes) 1985 00 00,29013,leuven,eddy goens+tekst.jpg (64822 bytes)  
Bokrijkexpress te Brussel-Noord
mei 1978
Leuven, 1985