Foto van de dag
december 2010

3583

31 december 2010

HLR 7782 op kop van de glaszandtrein Lommel-maatheide - Bettembourg, die sinds kort wéér van rijpad veranderde en via Antwerpen-Noord rijdt. Een omweg van zo'n 65km ondertussen

3582

30 december 2010

AM 902 als IR Turnhout-Antwerpen te Lier.

3581

29 december 2010

NMBS Historisch 2010/52
In 1993 werd de reeks 12 vooral ingezet voor de IC treinen tussen Antwerpen Centraal en Lille Flandres. Op deze donkere, regenachtige oktoberdag staat de 1209 met de M4-rijtuigen in Lille Flandres gereed voor vertrek naar Antwerpen.

3580

28 december 2010

Beekbergen, 26/12/2010

3579

27 december 2010

2342 te Veltem, 24 december 2010

3578

26 december 2010

4106 te Mariembourg, 17 december 2010

3577

25 december 2010

834 te Boom, 23 december 2010

3576

24 december 2010

Zichem, 23/12/2010

3575

23 december 2010

Loc 2804 met de Volvo-trein (met vertraging) in de sneeuw van 18 december te Antwerpen-Noord

3574

22 december 2010

NMBS Historisch 2010/51
Uit de tijd dat de getrokken treinen in de internationale dienst nog veel te vertellen hadden komt deze NMBS Historisch. De 1503 jaagt door Halle voor de TEE Etoile du Nord naar Parijs Noord. 3 of 4 rijtuigen kwamen uit Amsterdam en de overige rijtuigen werden in Brussel Zuid aan deze trein gekoppeld. En vanaf Brussel Zuid ging het non-stop naar Parijs.

3573

21 december 2010

Sneeuw Winter 2010/2011

3572

20 december 2010

Afgelopen zondag 19 december 2010 reed ter gelegenheid van de kerstmarkt in Spa, een extra trein van Brussel-Zuid naar Spa, samengesteld uit de HLD 201.010 + M2 Rijtuigen + HLE 1181.

3571

19 december 2010

Mechelen, 19/12/2010

3570

18 december 2010

Kortrijk, 18/12/2010

3569

17 december 2010

Beervelde, 17-12-2010

3568

16 december 2010

6227 + 6324 te Kinkempois, 06/12/2010

3567

15 december 2010

NMBS Historisch 2010/50
In de stelplaats Kinkempois waren in 1993 veel locs uit de reeks 62 te vinden. Kinkempois had immers in die tijd veel HLD 55 afgegeven naar Hasselt voor de  proef in de IR diensten tussen Neerpelt en Antwerpen. Voor de hal van Kinkempois staan achtereenvolgens de 6215, 6281, 6239 en de 6211 te wachten op hun volgende diensten, met name de diensten voor de vloeibaar staaltreinen tussen Chertal en Seraing

3566

14 december 2010

Wintertrein op de Bocqspoorlijn
TSP-rit van zaterdag 11 december 2010

3565

13 december 2010

 

3564

12 december 2010

De 23 076 en 52 3879 staan op zondagochtend 12-12-2010 klaar in Apeldoorn voor vertrek richting Lelystad.

3563

11 december 2010

1331 te Houyet aan de koninklijke halte, 7 december 2010
Sneeuw Winter 2010/2011

3562

10 december 2010

1329 te Houyet, 7 december 2010

3561

9 december 2010

2008 te Beervelde, 3/12/2010

3560

8 december 2010

NMBS Historisch 2010/49
Op deze koude oktobermorgen in 1994 is het een komen en gaan van treinen in de ochtendspits in Luik Guillemins. De SNCF CC 40104 wordt aan haar trein naar Parijs vast gemaakt terwijl op het spoor ernaast de 5526 gereed staat met de IR naar Luxemburg, toen nog gevormd uit M2-rijtuigen die eens lekker verwarmd werden met de stoom van de 5526. Dat waren nog eens tijden

3559

7 december 2010

Sneeuw Winter 2010/2011

3558

6 december 2010

6 december = Sinterklaas
Op 4 en 5 december was de Sint te gast bij "Stoomtrein Dendermonde-Puurs" met de jaarlijkse Sinterklaastreinen
Fotoreportage

3557

5 december 2010

p 05/12/10 werd de motorwagen ES205 overgebracht naar Schaarbeek waar deze een groot onderhoud zal krijgen.Sleeploc van dienst was de 6077. De 2 K rijtuigen zorgden voor het nodige remgewicht.
Foto genomen op 05/12/10 te Dendermonde.

3556

4 december 2010

Brussel-Zuid, 28/11/2010

3555

3 december 2010

Brussel-Zuid, 28/11/2010

3554

2 december 2010

Nieuwe rubriek: Sneeuw winter 2010/2011

3553

1 december 2010

NMBS Historisch 2010/48
Voor deze NMBS Historisch is er een foto uit Luik Guillemins gekozen. De 1501 wordt net vastgekoppeld aan een internationale trein naar Parijs Noord, die even daarvoor uit Duitsland is binnen gereden. Als je het huidige station vergelijkt met de toestand van het station op de foto dan er toch wel erg veel veranderd in Luik.