Op 9 en 10 mei 2009 was in het depot van Luxemburg een materieelshow georganiseerd vanwege het 150 jarig bestaan van de spoorwegen in Luxemburg.
De tentoonstelling was ruim opgezet met materieel uit Frankrijk, Duitsland, Luxemburg en België
  Liefhebbers van het oude stoom- en dieselmaterieel waren natuurlijk aan de draaischijf te vinden. Regelmatig werden de aanwezige machines op de draaischijf gereden waarna een rondje van de zaak plaatsvond. Hierbij werd bij de diesels natuurlijk even de motor flink opgetoerd. De foto toont de paars verkleurde 806 die op de schijf gereden wordt.
  Dieselsfeertje aan de draaischijf.
  Een Luxemburgs onderonsje rond de draaischijf...
De werkplaatsen rond de draaischijf waren verboden terrein voor de bezoekers zodat alles vrij te fotograferen was.
  Op diverse lokaties was Luxemburgs materieel geplaatst. Steeds netjes op nummer. Tijdens het weekeinde werd ook afscheid genomen van de oude werkplaatsen.
  De 01.118 van Historische Eisenbahn past net op de schijf. Terwijl ze gedraaid wordt.
   

Het was het wachten waard. Met enige vertraging arriveerde loc 01.118 vanuit Duitsland. Een nog niet eerder vertoonde ontmoeting van de 01.118, 5519 en 64.169 kwam kort tot stand rond de draaischijf. Momenten later moest de 5519 snel nog water en kolen nemen voordat het met de Duitsers retour richting Wasserbillig ging.

  Vertrek van de trein Duitse liefhebbers richting Wasserbillig. CFL 5519 en ex-DR 01.118. De trein bracht maar liefst 700 liefhebbers naar de Luxemburgse hoofdstad.
  Op het terrein waren diverse constructeurs aanwezig die hun waren aan de man probeerde te slijten. Eén daarvan was Bombardier met de dieseluitvoering uit de Traxx- lijn. De machines staat in de nieuwe werkplaats. Eén deur verder stond een ICE met kantelbakmechanisme.
  Geen topplaatje maar het geeft wel aan dat van alle kanten materieel naar het Groothertogdom was gereden. Drie Duitse locomotieven staan klaar om richting het gedeelte af gerangeerd te worden waar het historisch materieel was geparkeerd. Achter in beeld wordt een TGV Duplex-stel tentoon gesteld. Naast de Duitse E40 128, 184 003-2 en E41 001 was de 103 113-7 aanwezig.