Met een motorrijtuig in het Centrum T.S.P.-rit 71 van 18 maart 2000
Vertrek te St.-Ghislain met opstapmogelijkheden te Mons en Braine-le-Comte met motorwagen 4333 met bijwagen 732.10.
Eerst werd Clabecq bezocht, met fotostops in het station, bij de seinpost -blok 4- en in de diverse delen van het hoogovencomplex.
Dan werd er gespoord naar de industriezone van Feluy-Zoning, de aanhangwagen werd ook hier achtergelaten.
Na dit bezoek kwamen we aan in het station van Leval, waar de aansluiting van de centrale Electrabel bereden werd tot waar de sporen onderbroken waren.Waarschijnlijk was dit de laatste trein die op het traject heeft gereden.
Terug in Leval werd koers gezet naar het station van Binche met fotostops in het station en aan blok 6.
Eén van de twee sporen tussen La Louvière en Binche zou vóór het einde van 2000 moeten verdwijnen, wat het einde betekent van de Saxbyposten van Leval en Binche.
Spijtiggenoeg had de motorwagen 4333 juist vóór La Louvière Sud pech en moest de reis door tijdsgebrek vroegtijdig beëindigd worden.Vertrek vanuit La Louvière, via Mons naar St.-Ghislain.
station van Clabecq 4333 met hoogovens transport door
2 loctractoren : koe en kalf
blok 4
  einde lijn 106 Braine-le-Comte
kraan van TSP
Feluy-Zoning
fabriek Amoco     station van Leval
Saxbypost van Leval einde bereidbaar deel
centrale Electrabel
Binche
   
frontwisseling Saxbypost van Binche