Het is al wel stilaan najaar en de onkruidverdelgingstrein is reeds aan
z'n tweede ronde toe, en nu kom ik pas met de lentefoto's.
Alhoewel, de lente was al bijna voorbij en het onkruid stond al vrij
hoog vooraleer mijn "dadatrein" aan de jaarlijkse ritten begon.
Eén van de eerste dagen fotografeerde ik hem te Forchies.
Aan de kop loc 6316.
|
|
Dezelfde dag kon ik 'm nog "platen" te Court-Saint-Etienne, al had de
trein daar al behoorlijk wat vertraging op zijn schema opgelopen.
Maar dan nog liever wat vertraging dan helemaal geen trein zoals op
19 mei.
Toen waren de meeste ritten afgeschaft wegens een kleine technische
storing.
|
|
De laatste jaren maakt men meer en meer gebruik van het systeem om
vrijwel dezelfde (infra)locs aan de trein te koppelen.
Zo heb ik dagenlang loc 6316 (meestal op kop) en loc 6328 gezien.
Net zoals hier op 23 mei te Thieu.
|
|
Alhoewel de ochtend grijs en somber begonnen was, scheen diezelfde 23ste
mei in de namiddag volop.
Wat dan weer aanleiding gaf tot "foute" schaduwen.
't Zal ook nooit goed zijn, nietwaar?
Hier een beeldje vanuit Familleureux.
|
|
De volgende dag, 24 mei, was weer zeer grijs en het zag er niet naar uit
dat daar verbetering ging in komen.
Toch vind ik dat de omgeving en het zicht hier dan weer de foto wat
goed maken.
En nog steeds 6316 op kop, hier te Jemappes.
|
|
Een week later kon ik er nog eens op uit gaan, maar nu naar Assese. Daar
heb ik heel wat gefotografeerd, en niet alleen treinen. Maar
uiteindelijk ging het toch om dit vreemd groene spuwende monster.
Hier met locs 6243 en 6305.
|
|
de volgende dag weer zéér vroeg uit de veren.
Want nu ging het hélemaal tot in Beauraing, en dat is met het
openbaar vervoer geen lachertje.
De trein zat te kort achter de reizigersdienst, zodat ik niet echt
veel tijd had om ver van het station te gaan.
Dus geen kans om hem mooi met bovenzicht daar in de grote bocht te
fotograferen. Dan maar iets voorbij het station.
Ditmaal hingen de 2 loc (nog steeds 6305 en 6243) beide vooraan.
|
|
Door allerlei omstandigheden kon ik pas een dikke 2 weken later nog eens
gaan kijken hoe het verder zat met het gesproei.
Op 19 juni kwam de trein hier voorbij Lint. Op kop 6312 en achteraan
6330.
En trouwens, althans volgens mij, één van de weinige echt mooie
zomerdagen.
|
|
21 juni nam ik de trein naar Evere, waar ik deze foto kon maken.
't Is duidelijk dat er enkel op de hoofdlijnen gesproeid wordt.
Vele spoorwegplaatsen zijn echte broedplaatsen voor Triffids.
(En wie kent die nog? Zoek dat maar eens op het internet. Zoals o.a.
hier
http://www.shigson.freeserve.co.uk/Fineline/triffids.htm)
|
|
Op 22 juni was het de beurt aan Turnhout, de Kempen en Limburg.
De eerste foto nam ik op weg naar Turnhout (met weliswaar weer wat
vertraging)
Locs van dienst die dag waren nog steeds de 6312 en 6330.
|
|
Deze foto is genomen bij het afdalen van de kanaalbrug juist voor Balen
Werkplaatsen in de richting van Neerpelt.
Die dag was ik nog eens met de moto er op uit getrokken en het was
warm in die zon in dat lederen pak :-(
't Zal nogal een zicht geweest zijn vanuit die stuurcabine.
|
|
Zo jongens, nu de laatste en dan "doedoekes" gaan doen.
Eén van de weinige keren (misschien zelfs de enigste keer) dat de trein
werd getrokken door niet-infra locs.
In mijn "achtertuin" te Antwerpen Oost op 3 juli met locs 7809 en 7769.
Toen had ik weeral mijn bekomst voor dit jaar, zodat ik hem nu in 't
najaar niet meer zo achterna zit.
Trop is te veel, weet je wel?
Bedankt voor het kijken en tot volgend jaar?
|